Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av jagsomjag - 18 augusti 2012 11:47

Hallå alla jordvarelser!


I det här inlägget tänkte jag skriva/snacka om döden... Eller vad som händer efter döden.

Vad jag tror eller hoppas så åker själen vidare, till himmelen eller "dödens rike" som jag gärna kallar det, där själen antingen stannar tillsammans med alla andra själar i ett vackert rike med blomstrande ängar och skinande sol, eller så åker själen vidare in till en annan kropp och börjar om på nytt.   

Dock tycker jag det verkar lite läskigt att inte veta om att man redan levt en gång... :S

 


Det var min konstiga tanke om döden, och här ovan så ser ni en bild som jag föreställer mig "dödens rike" ser ut! Bilden är tagen av mig!


  (Bild från google)

Förr i tiden trodde man att man åkte till Helvetet om man gjort något fel och inte syndat för sitt brott, istället för att komma till himmelen när man dog.

De sades att man evigt fick brinna med djävulen. Om jag ska vara ärlig så tycker jag att vi var och är lite orättvisa mot Djävulen. Djävulen kanske var en ståtlig snäll man när han levde, som fick sitt hjärta krossat och blev sviken... Han kanske inte litade på någon, och var i sin egen bubbla, sorgsen arg och tom. Han kanske råkade slå till någon, och så råkade en annan människa se det, började kalla honom Djävulen och så spreds ryktet. Helvetet kanske rent av är en plats för dom som har kossade hjärtan, sviken själ eller tomma känslor, som hoppas på en ny chans, ett nytt liv!

Det vill jag i alla fall tro! 

  Så här kanske Helvetet ser ut... Fast inte åker dom i bilar inte.... Bilden är tagen av mig!

Hoppas ni tyckte om inlägget...! Det här var en mikroskopiskt litet sandkorn på en sandstrand jämfört med alla tankar, ideer och min fantasi jag har! Så vänta bara!

Vad är era tankar om Döden, och Djävulen? Vad vill ni att  jag ska skriva om?

Kommentera!

Adjö jordvarelser!





 

Presentation

Jag är som jag är! jag som jag alltså, läs om mina tankar och mina känslor! Ingen kopiering tolereras, då blir det anmälning! Adjö!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards